Аспекти музейної педагогіки

“Аспекти музейної педагогіки” – назва семінару, який 26.12.2019 провели педагоги Київської гімназії №154 в Музеї історії міста Києва. Музей і заклад освіти за метою своєї діяльності мають багато спільного: виховують почуття патріотизму, формують свідоме ставлення до надбань світової та вітчизняної науки, культури; розвивають критичне мислення, творчі здібності та певні практичні навички, стимулюють творчу активність особистості.Музейна педагогіка  сприяє створенню ефективного освітнього середовища, формує в учнів емоційно-ціннісне ставлення до історії, культури, мистецтва.  Ми, вчителі, переконалися, що музейні експозиції побудовані за педагогічним принципом, адже орієнтовані на здійснення принципу наочності навчання і покликані провокувати активність відвідувача у процесі сприйняття матеріалу. Важливою є роль учителя у підготовці дітей до відвідування музею та закріплення здобутих знань і вражень на уроці. Під час перегляду експозицій  ми, як діти, творчо мислили, аналізували, робили висновки, узагальнення.   Співпраця педагогів з музеями та музейними працівниками сприяє впровадженню музейно-педагогічних ідей в освітній процес, розширює світогляд, розвиває естетичні смаки.   Ефективними у музейній педагогіці є ігрові технології. Учні мають змогу занурюватися в минуле,  реконструювати його. За допомогою музейних предметів діти уявляють світ очима людини іншого часу. Учні можуть провести музейне дослідження за допомогою творчої уяви. Саме за таким принципом  відбувався квест для педагогів гімназії 154. Ми не просто були слухачами – ми здійснювали пошукову, пізнавальну роботу і, як діти, пишалися собою, коли отримували бонуси за правильні відповіді.